23/03/2019

Lions Oss de Maashorst Doe Dag

Op 23 maart staken vele Lionsvrienden, al dan niet vergezeld van een of meer kinderen, en in aanwezigheid van een vijftal Leo’s de handen uit de mouwen om het urnenveld (onderdeel van het prehistorisch grafveld van Natuurcentrum de Maashorst) onkruid vrij te maken. Een bijzondere Doe-dag, omdat deze gecombineerd werd met een stuk geschiedenis over dit prachtige natuurgebied. Onder leiding en uitleg van Theo Vos en Hanneke van Alphen werd getracht een het urnenveld weer een mooi aanzien te geven. Dat slechts een deel van het veld onkruidvrij is gemaakt had meer te maken met de interessante uitleg dan aan het moreel van de leden.

Helaas kon niet iedereen de uitleg bijwonen, omdat een deel van de groep de kabouters op het Kabouterpad (ooit door onze voorgangers aangelegd) schoon hebben gemaakt en het zwerfvuil op dit pad en de bijbehorende parkeerplaats hebben verwijderd. Maar dat mocht de pret niet drukken, want na afloop was er nog geruime tijd om vragen te stellen en te genieten van de lunch!